Oranje Boven?

Hallooo!

Maandag heb ik fijn Koningsdag gevierd met vriendinnen in Groningen. Stiekem heb ik niet zoveel met het Koningshuis, maar ik zeg natuurlijk nooit nee tegen een vrije dag. Zo vlak na twaalven gingen wij eerst lopen op de vrijmarkt, al vonden wij daar niet zoveel aan. Ik vind het wel weer grappig te zien hoeveel meuk mensen proberen te verkopen, zo zag ik gister een gameboy aangeboden voor vijf euro en dan kreeg je the Jungle Book en Harry Potter I er gratis bij. De nostalgie… Nee, er zat echt weinig bijzonders tussen. Een aantal jaar geleden heb ik wel een hele stapel Suske en Wiskes op de kop kunnen tikken; Suske en Wiske maakt mij kleiner dan 3 😉

Nadat we wat poffertjes hadden gegeten liepen we door naar de Vismarkt waar wij wat bands zagen optreden. Dat was wel leuk, er was fijne Cubaanse muziek en een gezellige menigte. Op de Grote Markt speelden De Coronas. Het publiek mocht bepalen wat voor een liedjes zij gingen spelen en hoe. Erg leuk, een soort muzikale Lama’s dus.

Oké, ik snap wel dat dit nu wel een erg saai stukje over mijn Koningsdag begint te worden. Eigenlijk wilde ik iets zeggen over de grote aanwezigheid van de kleur oranje. Ik houd namelijk stiekem niet zo van oranje, de kleur vloekt altijd zo bij andere kleuren. Wel ziet het er erg vrolijk uit op Koningsdag, of tijdens het WK, als de hele stad een oranje waas is. Ook zijn er veel lekkere toetjes en koekjes met sinaasappelsmaak – daar word ik vrolijk van, want sinaasappel is superlekker. Ander oranje fruit (kaki, cantaloupe of goudbes) vind ik ook heerlijk – maar ja, de kleur blijft toch niet zo aantrekkelijk.

Eigenlijk is het best grappig: ik houd niet zo van Oranje (niet van het koningshuis of de kleur), maar wat je ermee kunt doen (vrije dag krijgen of eten mee maken) weer wel.

Houden jullie van oranje?

One thought on “Oranje Boven?

  1. Niet zo. Sinaasappels eet ik niet, want daar krijg ik aften van. Oranje voedsel mijd ik dus voor de zekerheid, of het moet onmiskenbaar iets anders zijn. Van het koningshuis gaat mijn hart ook niet echt sneller kloppen, maar ook ik heb dankbaar gebruik gemaakt van die vrije dag en ben naar een pretpark geweest 🙂

    Like

Leave a comment